Search

סין אוסרת על סחר בבעלי חיים כדי לבלום את הווירוס - וואלה!

סין אוסרת על סחר בבעלי חיים כדי לבלום את הווירוס - וואלה!

סין אוסרת על סחר בבעלי חיים כדי לבלום את התפשטות הווירוס
רויטרס

סין הודיעה היום (ראשון) כי היא אוסרת על סחר בחיות בר בשווקים, בסופרמרקטים, במסעדות וברשת בשל התפרצות וירוס הקורונה - כך הודיעו הרשות האכיפה על השווקים, משרד החקלאות ולשכת היערות בהצהרה משותפת. לפי ההצהרה, כל אזור המגדל חיות בר צריך להיות מבודד, ותיאסר העברת חיות בר באמצעי תחבורה. האיסור ייכנס לתוקף החל מהיום.

עד כה, נדבקו מהווירוס יותר מ-2000 בני אדם ברחבי העולם, ו-56 מהם מתו בסין. מקורו של הנגיף, ממשפחת ה-SARS, הוא ככל הנראה בשוק פירות ים בעיר ווהאן, מוקד התפרצות הווירוס. הלילה הודיעה ארצות הברית שהיא מפנה חלק מאזרחיה בעיר, הנתונה בהסגר.

חיות בר, לפעמים כאלו שניצודו באופן לא חוקי, נמכרות בשווקים בסין, והן מהוות לעתים פונדקאיות לווירוסים החוצים את מחסום המינים ועוברים לבני אדם. באתר המכירות Taobao, המופעל על ידי אליבבה, נמכרים נחשים, טווסים, תנינים ומינים אחרים.

הנגיף כבר התפשט אל ערים מרכזיות אחרות במדינה, בהן בייג'ינג הבירה ושנגחאי, וכן אל ארצות הברית, צרפת, קנדה, אוסטרליה, יפן, קוריאה דרומית, תאילנד ומדינות אחרות. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא תוציא את אנשיה מהקונסוליה בווהאן ותחזירם לארצות הברית, והיא תציע מספר מושבים מוגבל לאזרחים אמריקנים פרטיים בטיסה שתצא ביום שלישי לסן פרנסיסקו.

למרות החשש מפני מגיפה עולמית, ארגון הבריאות העולמי לא הגדיר בשבוע שעבר את ההתפרצות כמצב חירום רפואי גלובלי בתום דיון מיוחד. עם זאת, כמה מומחים מטילים ספק ביכולתה של סין לבלום את התפשטות הנגיף, שלו אין תרופה או חיסון בשלב זה. אתמול הודה נשיא סין שי ג'ינפינג בכינוס של הוועד הפועל של המפלגה הקומוניסטית כי "המצב חמור".

התפרצות הנגיף הובילה להטלת מגבלות נרחבות על התנועה בתוך סין. ווהאן נמצאת למעשה בעוצר, כשאין יוצא ואין בה ממנה, מלבד מקרי חירום. בבייג'ינג, רשויות החירום הפצירו בתושבים שלא ללחוץ ידיים, ובמקום זאת להשתמש במחווה מסורתית לאמירת שלום. ההמלצה נשלחה הבוקר במסרונים לבעלי טלפונים סלולריים.

היא שיבשה את חגיגות השנה הסינית החדשה. אירועים ציבוריים בוטלו ואתרים תיירותיים רבים נסגרו, כולל העיר האסורה בבייג'ינג וחלקים מהחומה. רבים ברשתות החברתיות קראו להארכת החופשה כדי למנוע את התפשטות הווירוס. WeChat, אפליקציית המסרים הסינים, הזהירה כי היא תשעה משתמשים שיפיצו שמועות.

סין נקראה להתנהל בשקיפות בניהול המשבר הנוכחי, אחרי שטיוח התפרצות הנגיף SARS ב-2002 ו-2003 שחקה את אמון הציבור, אולם התושבים מתחו ביקורת על הרשויות בווהאן. "אנשים בעיר שלי חושדים במספר החולים שניתן על ידי הרשויות", אמרה ויולט לי, שגרה במחוז בעיר שבו שוכן אותו שוק מאכלי ים. "אני יוצאת עם מסיכה פעמיים ביום כדי לטייל עם הכלב, זו הפעילות היחידה שאני עושה בחוץ", היא סיפרה במסרון ששלחה לרויטרס.

שאלות רבות סביב הווירוס

וירוס הקורונה החדש מעורר דאגה משום שעדיין יש משתנים רבים לגביו, כמו כמה מסוכן הוא וכמה מהר הוא מתפשט בין בני אדם. הוא יכול לגרום לדלקת ריאות, שבכמה מקרים הסתיימה במוות. החשש הוא שההדבקה תואץ לאור חופשת השנה החדשה, שבמהלכה נוסעים מאות מיליוני בני אדם ברחבי המדינה, אם כי רבים ביטלו את תכניותיהם וחברות התעופה והרכבות הבטיחו לפצות אותם על הכרטיסים.

ברחבי העולם, נמלי התעופה הגבירו את בדיקת הנוסעים המגיעים מסין, על אף שלא ברור עד כמה זה יעיל - שניים משלושת האזרחים הסינים שאובחנו כחולים בנגיף בצרפת, הגיעו למדינה מבלי שהראו שום תסמינים.

לפי מומחים מהקולג' האימפריאלי בלונדון, ההתפרצות "מהווה איום בריאותי גלובלי ברור ומתמשך". לפי דוח של מומחים למחלות מידבקות, "לא ברור בשלב זה אם ניתן עוד לבלום את התפשטות המגיפה בתוך סין".

Let's block ads! (Why?)



2020-01-26 07:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzcwNDTSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMzcwNDTSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "סין אוסרת על סחר בבעלי חיים כדי לבלום את הווירוס - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.